Bewegen voorkomt obesitas

13-06-2017

De helft van alle Nederlanders is momenteel te zwaar. Overal word je geconfronteerd met de nieuwste diëten die gouden bergen beloven. Maar voor het voorkomen en verminderen van overgewicht is het opschroeven van het aantal sport- en beweegmomenten minstens zo belangrijk als het aanpassen van je energie-inname.


Krachttraining = vet verbranden
Natuurlijk wist je al dat naast een gezond en uitgebalanceerd dieet voldoende beweging heel belangrijk is om obesitas te bestrijden. Wist je ook al dat je om vet te verbranden beter krachttraining kunt doen dan cardio?


Meer spiermassa
Met krachttraining nemen je spieren in volume toe. En meer spiermassa betekent dat je lichaam meer opgeslagen energie – vet! – verbrandt. Zelfs in rust! Dat is aangetoond in vele wetenschappelijke onderzoeken. Krachttraining heeft namelijk als groot voordeel dat je lichaam na afloop van de training gewoon doorgaat met verbranden. Met andere woorden: je metabolisme in rust gaat omhoog.


Wij helpen graag!
Nog nooit gesport, last van blessures of is het gewoon alweer een tijdje geleden? Bouw (kracht)training altijd verantwoord op onder professionele begeleiding. Wij helpen je natuurlijk graag. 

 

Bekijk hier een video waarin nog veel meer wetenschappelijk onderbouwde effecten van krachttraining worden uitgelegd: