vanaf 22 augustus 2018

ECHO-ONDERZOEK bij de fysiotherapeut

Meer zien voor beste resultaat

Met onze allernieuwste en zeer geavanceerde echo-apparatuur kunnen we ook 'de binnenkant' van het lichaam zien. Met echografie, of in vaktaal MSU (Musculo Skeletal Ultrasound), kunnen opnamen gemaakt worden van pezen, spieren, banden, slijmbeurzen, botten en gewrichten. Echo in de fysiotherapie vraagt een enorme invetsering en behoort zeker niet tot de standaard uitrusting van de fysiopraktijk. Toch kiezen wij daarvoor. We zijn gericht op het beste resultaat! Dat betekent dat hoe meer je ziet, hoe beter de behandeling start. We kunnen zelfs het verloop van de behandeling intensief volgen waardoor we op tijd bij stellen.

Wat zien we nu wel

Veel klachten zijn complex of vaak ligt de oorzaak van de klacht wat dieper in het lichaam. Alleen de buitenkant beoordelen is dan lastig. Er bestaat een risico op onjuiste diagnose. Dan bestaat er ook een risico op een minder effectieve behandeling. Met echo maken we ook die moeilijkere of twijfelgevallen zichtbaar. Hebben we te maken met peesirritaties of toch een verkalking. Ook een hielspoor of een slijmbeursontsteking kan met behulp van echografie zichtbaar worden gemaakt. De manier van behandelen verschilt nogal.

Beter zien is beter behandelen

Met echo-apparatuur maken we behoorlijke stap naar een nog betere diagnose. Een betere diagnose leidt tot de beste behandeling. Een ander voordeel is dat de ontwikkeling van de aandoening gevolgd kan worden. Neemt het vocht af, herstelt de pees zoals verwacht, beweegt het gewricht normaal. We kunnen vooraf, maar ook tijdens de behandeling steeds contrleren of we op de goede weg zijn. Sterker vaak sluiten we de behandeling af, maar blijken structuren nog niet helemaal hersteld. Zo geven we ook nog het beste advies om klachten te voorkomen.

Vergoeding

Lopen we tegen ingewikkelde problemen op die vragen om extra echo-onderzoek dan bieden we dit aan als onderdeel binnen het totale behandelplan. Bij voldoende aanvullende verzekering voor fysiotherapie betaalt u in principe niets bij.

Twijfelt u zelf en wilt u zelf wel eens weten hoe u ervoor staat dan is een apart echo-onderzoek bij ons natuurlijk ook mogelijk. We reserveren dan ruim de tijd in om te onderzoeken en toe te lichten. Deze vorm van echodiagnostiek betaalt u wel zelf (tarief € 55- € 60). Soms is vergoeding mogelijk daar over informeren we u graag. Er bestaat voor deze vorm overigens nog geen aparte vergoeding voor.

Omdat de behandeling gelijk goed is, is onze ervaring dat het aantal behandelingen duidelijk verminderen. Zo bent u totaal goedkoper uit.

Afspraak maken of meer informatie, bel: 085-0220 320 of ga naar het afsprakenformulier.