FysioPraktijk Rijswijk biedt ook de EPTE therapie aan. EPTE staat voor Percutane Electrolyse Therapie. Een nieuwe en innovatieve behandelmethode voor spier- en peesklachten.

Wat is EPTE?

Percutane Electrolyse Therapie is een nieuwe behandelmethode voor pijnklachten aan pezen en spieren. Met behulp van echo (u kunt dus meekijken!) wordt op de plaats van de ontsteking of overbelasting een dunne naald ingebracht. De naald is vergelijkbaar met de naald die gebruikt wordt bij acupunctuur. Deze naald zal stroom geleiden precies in het ontstekings- of overbelastingsgebied. Door de nauwkeurige lokalisatie met echo en het rechtstreeks behandelen op de plek zijn de resultaten zeer goed.

Klik op het onderstaande filmpje voor meer informatie over EPTE

Is EPTE pijnlijk?

Een behandeling Percutane Electrolyse Therapie is niet pijnlijk. De naald is zeer dun (vergelijkbaar met de naald die gebruikt wordt bij acupunctuur) en gaat rechtstreeks in het probleemgebied. Alleen het te behandelen weefsel wordt hierdoor “geraakt”. U ervaart enkel lokaal een licht onaangenaam gevoel.

De effectiviteit van EPTE

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat in het weefsel zeer lokaal een verhoogde PH waarde ontstaat, de bloedcirculatie verbetert en cellen worden aangezet tot de aanmaak van het groeihormoon. Percutane Electrolyse Therapie is bewezen effectief bij het bevorderen van de lokale celstofwisseling. Percutane Electrolyse Therapie bevordert het lichaamseigen herstelvermogen direct op de plek waar dat nodig is!

Voordelen EPTE

De voordelen van Percutane Electrolyse Therapie nog even onder elkaar;

• Nauwkeurige behandeling direct in het probleemgebied.
  • Gezond weefsel wordt ontzien.
  • Geringe foutmarge door begeleiding van echografie.
  • Snel effectief, al na 3-5 behandelingen minder pijn.
  • De behandeling is niet pijnlijk.
  • Heupklachten.

Bij welke klachten is EPTE effectief

Percutane Electrolyse Therapie is zeer effectief bij ontstoken of chronisch ontstoken pezen. Chronisch ontstoken pezen veroorzaken vaak langdurige pijn en beperkingen in sport en dagelijks leven. Wanneer een ontsteking chronisch wordt nemen de mogelijkheden tot herstel af. De lichaamseigen cellen worden “moe” en de fysiologische herstelprocessen komen stil te liggen. Percutane Electrolyse Therapie tracht dit proces om te keren door het lichaamseigen herstelvermogen direct op de pijnlocatie te herstellen.

Bij deze klachten is EPTE effectief:

• Schouderpees (Supra- en Infraspinatuspees) klachten.
  • Kniepees (Patellapees) klachten.
  • Achillespees klachten.
  • Voetpijn (Fasciïtis Plantaris) of hielspoor gerelateerde klachten.
  • Tenniselleboog (Epicondylitis Lateralis) klachten

Kosten behandeling

EPTE zien we als onderdeel van een behandeling fysiotherapie. Omdat EPTE met een echo uitgevoerd wordt, zal bij de eerste behandeling ook een consult echo in rekening gebracht. Dit consult wordt (nog) niet vergoed door de zorgverzekering. De kosten hiervoor bedragen € 40,-. Let wel: Dit bedrag betaalt u eenmalig en ALLEEN voor de eerste behandeling! Indien u niet aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie factureren we u een reguliere behandeling fysiotherapie conform onze tarieven. Voor niet-verzekerden hebben we ook aantrekkelijke fysio-abonnementen.

Nu al afspraak maken

EPTE zal na de zomer geintroduceerd worden, maar u kunt nu al een afspraak maken. Ga naar ons contactformulier of bel: 085-0220320.

× Stuur een What's App