wel of geen contract zorgverzekeraars 2023

Geen contracten met…

Voor 2023 hebben we met een paar zorgverzekeraars geen contract getekend. Dat heeft meerdere oorzaken. Het gaat vaak of om veel te lage tarieven waardoor we eigenlijk voor ons faillissement tekenen. Of omdat de eisen zo absurd hoog zijn dat de normale behandeling er onder gaat leiden. Beiden zaken zijn onwenselijk voor ons. Uw lichaam verdient immers de beste behandeling en dat lukt binnen die aangeboden contracten eenvoudigweg niet meer.

Geen contract, wel gewoon van harte welkom

Uiteraard ben je gewoon welkom als je toevallig bent verzekerd bij een van de partijen waar we geen contract mee hebben. Je betaalt dan ons praktijktarief. Je weet dan zeker dat we de gereserveerde tijd ook echt aan je klachten kunnen besteden. Netto meer behandeltijd dus. En we hebben ook een alternatief!

Strippenkaart fysiotherapie

Je kunt kiezen uit een strippenkaart fysiotherapie. We hebben twee soorten:

  • Een 5 + 1 gratis kaart (6 behandelingen = 5 betalen)
  • Een 10 + 2 gratis kaart (12 behandelingen = 10 betalen

Groot voordeel van zelf betalen is dat je pas betaalt als je het echt nodig hebt. Bij een aanvullende zorgverzekering moet je een heel jaar betalen, ook als je geen fysiotherapie nodig hebt. Met een strippenkaart ontvang je een aantrekkelijke korting.

Nog beter een combi sporten en fysiotherapie

Je bent overigens niet verplicht je te verzekeren: het is immers een aanvullende verzekering. We bieden zelf ook ons eigen FysioVitaal abonnement. Een fantastisch alternatieve soort verzekering met onbeperkt trainen binnen onze openingstijden en fysiotherapiebehandelingen. Je kunt kiezen voor 6 of zelfs voor 12 behandelingen, een unieke ‘vitale’ combinatie.

Heb je nog vragen dan horen we graag van je. Bel: 085-0220320

 

Aanbevolen polissen fysiotherapie 2023

Aanbevolen polissen fysiotherapie 2023

Er komen steeds minder aanvullende polissen waarin fysiotherapie goed gedekt is en die geen medische selectie kennen. Uit maar liefst 150 polissen hebben we er een paar aanbevolen.

Je bent overigens niet verplicht je te verzekeren: het is immers een aanvullende verzekering. We bieden zelf ook onze eigen FysioVitaal abonnement. Een fantastisch alternatief met onbeperkt trainen binnen onze openingstijden en fysiotherapiebehandelingen. Je kunt kiezen voor 6 of zelfs voor 12 behandelingen, een unieke ‘vitale’ combinatie.

Heb je nog vragen dan horen we graag van je. Bel: 085-0220320

 

TARIEVEN 2023

Tarieven 2023

Voor 2023 zijn onze tarieven bekend. We hebben verschillende soorten tarieven.

  1. Tarieven voor de fysiotherapie. Dit is ons praktijktarief. Dit betaal je als je niet of onvoldoende verzekerd bent;
  2. Onze lidmaatschappen voor sporten. Van vrij sporten tot aan personal coaching;
  3. FysioVitaal. Een soort verzekering met sport en fysiotherapie in een unieke gezonde combinatie.

> Klik hier voor onze praktijktarieven fysiotherapie

> Klik hier voor onze abonnementstarieven en FysioVitaal tarief

Nieuwe collega Jorinde

Onze nieuw collega stelt zich graag aan jullie voor.

Hallo allemaal, mijn naam is Jorinde van Broekhoven. Algemeen fysiotherapeut. Afkomstig uit het oosten van het land, klein dorp genaamd Westervoort. Gestudeerd in Rotterdam. Mijn interesse tot het vak fysiotherapie is helaas ontstaan door een eigen blessure aan de knie. Lange tijd gerevalideerd, maar wel gekomen tot iets moois, waar ik tot op heden met veel plezier als fysiotherapeut in het vak sta. Mijn ambities liggen met name in de sport en het behandelen van knieën. In mijn vrije tijd breng ik vooral veel tijd door in sportschool, bij familie of op de motor. Lekker dansen op een festival ben ik ook niet vies van.

Zomerfit korting € 199

Word zomerfit en kies voor FysioSport. Dat is sporten onder leiding van de fysiotherapeut.

Je krijgt echte personal training waardoor je altijd de goede dingen die precies bij je passen. 12 personal trainingen voor slechts € 199.

Wat kun je verwachten:

  • Persoonlijke aandacht en training.
  • 6 weken – 12 persoonlijke trainingen
  • Naast persoonlijke training onbeperkt toegang tot onze trainingsfaciliteiten

Wacht niet langer, geef je vandaag nog op. Klik hier of bel: 085-0220320

Deze actie loopt tot 1 september!

Autovakantie

Met de auto op vakantie

Ga je met de auto op vakantie? Vaak zit je dan lang in de auto. Zo’n lange autorit kan een behoorlijke aanslag op uw lichaam zijn.

Vooral uw onderste rugwervels krijgen het zwaar te verduren. De zithouding in de auto of een verkeerde afstelling van de stoel blijken vaak de oorzaak van klachten. We delen graag wat tips en adviezen.

Afstelling stoel

Een degelijke autostoel beschikt gelukkig over maximale verstelmogelijkheden voor optimaal comfort. Een goede zithoogte steunt de rug. Zet uw stoel naar voor of achter volgens uw lengte en de afstand tot de pedalen. De stoel moet zover naar voren staan dat u met de voeten gemakkelijk bij de pedalen kunt. De hoofdsteunen kunt u hoger of lager zetten en kantelen. Denk erom, ze hebben een belangrijke taak! Ze beschermen u tegen een whiplash.

Een hoofdsteun is op de juiste hoogte als de bovenkant van de steun even hoog is als de bovenkant van uw hoofd. De maximale afstand tussen hoofd en hoofdsteun mag niet meer zijn dan 5 centimeter. Zijdelingse ruggensteunen komen van pas bij het bochtenwerk en een verstelbare lendensteun is geen overbodige luxe voor lange ritten. Er zijn ook diverse hulpmiddelen in de handel, wanneer uw auto al wat ouder is.

Een goede zithouding

  • Ga rechtop zitten, het bekken zo ver mogelijk tegen de leuning aan.
  • Houdt het stuur met licht gebogen armen vast met de handen in de ‘tien voor twee’ positie.
  • Schouders laag en handen ontspannen.
  • De positie van het autostuur moet zo zijn dat u alle instrumenten op het dashboard kunt lezen zonder uw handen te verplaatsen.

Regelmatig stoppen

Het is nooit goed om te lang in dezelfde houding te zitten. Daarom raden wij u aan om regelmatig te stoppen. Gebruik de pauze om te ontspannen en oefeningen te doen. Verstel ook eens de stoel: wat meer rechtop of juist naar achteren.

  • Ga lekker een stukje wandelen.
  • Maak kleine cirkels met uw heupen.
  • Hang voorover en probeer met uw handen uw voeten aan te raken.
  • Voor de nek: draai in rustig tempo uw hoofd een paar keer naar links en rechts en beweeg het hoofd naar voren en naar achteren.
  • Trek de schouders op en laat ze met een plofje weer vallen

Heeft u voorafgaand of na thuiskomst klachten aan nek, rug of benen? Maak dan direct een afspraak bij onze praktijk. Bellen kan ook naar: 085-0220320

Steven rondt cursus af

Steven heeft de opleiding  MULLIGAN™ Concept met succes afgerond. Dit concept is een vorm van manuele therapie waarbij pijnvrij bewegen centraal staat door bepaalde bewegingen in te sturen. Het resultaat is vaak snel meer ‘ruimte’ om te bewegen. Het sluit aan bij de vragen vanuit onze clientèle. Deze verdieping past in onze lijn om continu bij- en na te scholen zodat je altijd verzekerd kunt zijn van de best passende therapie.

We mogen weer…!

We hebben allemaal weer verplicht (te) lang stil moeten staan, maar vanaf zaterdag, 15 januari vanaf 9.00 uur ben je weer van harte welkom om te komen sporten. We hopen dat we je snel weer zien in onze fijne trainingszaal. Wel even reserveren

 

Om te voorkomen dat er te veel mensen tegelijk aanwezig zijn werken wij met het bekende reserveringssysteem via onze App of via de website, dat doe je hier!

 

Jouw training duurt maximaal 1 uur zodat iedereen zoveel mogelijk op de ‘gewenste ’tijd kan sporten.

 

Je kunt een week van tevoren reserveren.


Openingstijden op deze website.

Kilo

Kerstkilo’s zo kom je daar vanaf

Laten we maar direct beginnen met het ontkrachten van het idee dat kerstkilo’s bestaan. Natuurlijk eten we in december meer dan anders, maar een overdadige kerstmaaltijd of een paar oliebollen levert echt geen kilo’s extra lichaamsgewicht op. Als u elk jaar een beetje zwaarder wordt, komt dat doordat u gedurende het hele jaar meer consumeert dan u verbrandt. Niet alleen in december.

Bewust

Een extra aardappel is zo opgeschept, een handje snacks is zo uit de schaal gesnaaid en die twee extra koekjes zijn weg voor u er erg in hebt. Al die extra hapjes vertalen zich uiteindelijk in extra gewicht. Inderdaad elk pondje komt door het mondje. En dat geldt nog meer als we ouder worden.”

Afvallen moeilijker als je ouder wordt

Als we ouder worden, gaat de verbranding in het algemeen omlaag. Daarnaast verliezen we spiermassa. Als je dus hetzelfde gewicht behoudt, dan komt daar meer vet voor in de plaats. Vanaf je vijftigste doet u er goed aan minder te eten en vooral te blijven bewegen. Vooral krachttraining (voor mannen en vrouwen) en genoeg eiwitinname zorgen ervoor dat de spiermassa behouden blijft. Met voldoende spiermassa blijft de verbranding ook op niveau.

Hoe kan ik in de winter toch afvallen?

Heel simpel: wie wil afvallen zal minder moeten eten dan hij verbrandt. Dat kan op twee manieren: u kunt minder gaan eten óf meer gaan bewegen. Een combinatie van beide is nog beter. Verander dus uw beweeg- en eetpatroon. Omdat zeker boven je vijftigste krachttraining belangrijk is, is het verstandig onder begeleiding te gaan trainen. U wilt immers geen klachten, maar wel graag goede vooruitgang.

Vergeet dieetgedachte en weegschaal

Zie uw nieuwe leefpatroon niet als een dieet, maar maak er echt een nieuwe en gezonde leefstijl van. Anders komt u vanzelf weer aan zodra u ermee stopt. Ga vooral niet elke dag op de weegschaal staan. Afvallen gaat geleidelijk, dat merkt u niet binnen een paar dagen. Het duurt wel een paar maanden voor echte resultaten.

Kant en klaar schema

We hebben ook alvast een kant en klaar afvalschema gemaakt. Klik hier

Persoonlijke begeleiding

Wil je fitter en afvallen waarin je gegarandeerd goede stappen maakt, kies dan voor ons FysioSport programma of personal Training. Personal training kan ook met zn tweetjes. Alle trainingen worden begeleid door de fysiotherapeut.

× Stuur een What's App